وبلاگ شرکت لیزینگ ایران خودرو

میدان انتقاد و پیشنهاد آزاد شرکت لیزینگ ایران خودرو

وبلاگ شرکت لیزینگ ایران خودرو

میدان انتقاد و پیشنهاد آزاد شرکت لیزینگ ایران خودرو

مجلس مخالف ادغام ایران خودرو و سایپا به هر شکلی است


رئیس کمیسیون صنایع مجلس:
مجلس مخالف ادغام ایران خودرو و سایپا به هر شکلی است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برخی بحث‌های مطرح شده در مورد ادغام دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو گفت: مجلس با ادغام این دو شرکت به هر شکلی، بورسی یا غیر بورسی مخالف است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید حسین هاشمی در مراسم افتتاحیه «طرح افزایش توان علمی خبرنگاران و مدیران حوزه خودرو» توسط شرکت پارس خودرو اظهار داشت: هفته گذشته در جلسه مشترکی با اعضای کمیسیون صنایع اصل 44 مجلس و شرکت‌های خودروساز موضوع ادغام ایران خودرو و سایپا بررسی شد و در آن جلسه نظر مجلس مبنی بر مخالفت با ادغام دو شرکت بزرگ خودروسازی مطرح شد.
وی ادامه داد: از مدیران ایران خودرو و سایپا خواسته‌ام تا بحث‌های مربوط به ادغام این دو شرکت بیش از این مطرح و مورد بحث نباشد.
وی با بیان اینکه مجلس از شرکت‌های خودروساز داخلی جهت ارتقای تولیدات حمایت می‌کند، افزود: ادغام ایران خودرو و سایپا باعث از بین رفتن رقابت کمی که هم‌اکنون بین این دو شرکت وجود دارد،‌ خواهد شد که این مسئله به ضرر مردم است.
وی تأکید کرد: نهایت بدبینی برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی، کاهش تعرفه واردات است که در بدترین حالت اتفاق خواهد افتاد.
هاشمی با تأکید بر لزوم افزایش سطح کیفی خودروهای تولید داخل تصریح کرد: اگر کیفیت خودروها به میزان مناسبی افزایش نیابد، احتمال کاهش تعرفه واردات خودرو وجود دارد که در صورت تحقق این مسئله تولیدات داخلی امکان رقابت با خودروهای وارداتی را نخواهند داشت.
وی ادامه داد: حمایت از صنعت خودروسازی باید به صورت اصولی انجام شود و بعید است که مجلس در بحث کیفیت خودروهای داخلی کوتاه بیاید.
وی افزود: قانون ارتقاء کیفیت خودرو به صورت جدی به بحث رضایت مشتری توجه دارد و در کنار این مسئله نیز قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو اجرایی شده که از طریق آن، مصرف کننده می‌تواند تا مرحله جایگزینی خودرو و دریافت جریمه از خودروساز پیش رود.
رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به حمایت مجلس از خودروسازان داخلی گفت: گاهی به ما تهمت می‌زنند که چرا بیش از حد از صنعت خودروسازی حمایت می‌کنیم. ولی ما معتقدیم با توجه به تحریم‌های فعلی حمایت از خودروسازان کشور ضروری است.
وی با اشاره به هدف گذاری سند چشم‌انداز 20 ساله کشور برای صادرات یک میلیون دستگاه خودرو در سال 1404 اظهار داشت: به نظر من باید بیشتر در زمینه صادرات قطعات خودرو تلاش کنیم زیرا شکل ظاهری خودرو و طراحی آن در دنیا هر 2 سال یکبار تغییر می‌کند و این در حالیست که کشور ما از نظر طراحی خودرو توان بالایی ندارد.
وی ادامه داد: شرکت‌های خودروساز هر چند وقت یکبار از کاهش نمره منفی تولیدات خود خبر می‌دهند در حالیکه مردم از کیفیت خودروها رضایت کافی ندارند که باید ببینیم مشکل کار کجاست و چرا از خودروهای وارداتی گلایه نمی‌شود.
انتهای پیام/ص 

منبع:http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911230222

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد